Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Potrivit raportului, ANRE trebuie sa devina independenta si sa incaseze venituri proprii din taxele de licenta pentru a putea rezista presiunilor politice. Potrivit SAR au existat presiuni politice pentru mentinerea preturilor la energie electrica si gaze la un nivel redus, scrie Hotnews.
•"Comisia Europeana spune ca pentru a nu fi influentat politic, ANRE trebuie sa aiba un buget propriu, din taxele de licenta. Comisia Europeana a reactionat dur trimitand o scrisoare de amenintare cu infringement din martie 2011", a declarat Ana Otilia Nutu, reprezentant SAR.
"Preturile la gaze si electricitate pentru gospodariile de nivel mediu au fost mentinute la un prag redus in 2008-2009 (ani electorali), in ciuda angajamentului Romaniei de a continua liberalizarea de piata, care exercita o presiune ascendenta asupra preturilor. Mentinerea preturilor la un nivel redus a fost justificata de criza, potrivit declaratiilor ministrului economiei, primului-ministru si presedintelui ANRE de la vremea respectiva. Argumentul nu avea vreo legatura cu realitatea economica: in 2009, consumul casnic de electricitate a crescut cu 8% si consumul de gaze cu 5%", se arata in raportul SAR, potrivit Hotnews.
Potrivit Otiliei Nutu, existau presiuni informale, precum cele privind mentinerea preturilor, si presiuni formale, precum schimbarile frecvente ale directorilor de la ANRE. "ANRE a avut nu mai putin de cinci presedinti intre 2005 si 2010, in pofida conditiilor stricte in care presedintii si Comitetul de Reglementare pot fi schimbati inainte de expirarea mandatului fix de cinci ani", se arata in raport.
In aceste conditii, SAR cere Guvernului sa redea independenta ANRE in schimbul asumarii verificabile a principiilor responsabilitatii, transparentei, predictibilitatii de reglementare si calitatii reglementarilor.
Ce ar trebui sa faca Executivul, in opinia SAR:
•Sa permita autonomia bugetara a ANRE prin restituirea taxelor de licenta ca venituri proprii
•Sa se angajeze ca nu va schimba presedintii la mijlocul mandatului, decat in cazul respingerii Raportului anual de catre intregul Guvern
•Sa introduca criterii de competenta in prevederile legislatiei in domeniul energiei referitoare la desemnarea conducerii ANRE, a Comitetului de Reglementare si a Consiliului Consultativ si nominalizarile sa fie aprobate de intregul guvern (nu de o singura persoana, de pilda primul-ministru sau viceprim-ministrul); sa aplice si in practica noile reguli
•Sa se abtina de la presiuni informale asupra reglementatorului, de pilda declaratii ca "mentinerea la un nivel redus a preturilor la energie pentru consumatorii finali"
•Sa foloseasca atributiile sale legale pentru a aplica practici de buna guvernanta la ANRE
Ce ar trebui sa faca ANRE, in opinia SAR:
•Sa introduca si sa aplice Codul Etic pentru a intregi legislatia pe integritate aplicabila institutiilor publice. Centrul de greutate trebuie sa cada pe problemele frecvent semnalate de media (nepotism etc.) si trebuie sa ofere un raspuns adecvat, in timp util. Codul trebuie sa defineasca practicile inacceptabile: de ex. sa interzica explicit detinerea de actiuni in industria reglementata, angajarea rudelor conducerii industriei reglementate; sa defineasca limitele activitatilor ce pot fi realizate simultan (consultanta) etc.
•Sa fie supusa unui audit extern financiar si de procese, iar rezultatele sa fie publice. ANRE trebuie sa publice modalitati de reducere a costurilor si de diminuare a riscului pentru activitatile critice (de ex., procesul si controlul emiterii licentelor, facturare, gestiunea numerarului etc.)
•Sa raporteze performanta si calitatea reglementarii, in loc sa dubleze informatiile existente in Ordinele emise si rapoartele de monitorizare a pietei. ANRE trebuie sa reia imediat monitorizarea performantei la nivelul din Raportul pe 2004 si pe termen mediu trebuie sa imbunatateasca atat calitatea reglementarii, cat si raportarea rezultatelor, urmand cele mai bune practici europene
•Structura tarifelor trebuie modificata astfel incat sa nu distorsioneze pietele si sa permita concurenta reala pe piete angro si cu amanuntul. De ex., reglementatorul trebuie sa asigure ca nu exista subventii incrucisate intre consumatorii "captivi" si cei eligibili pe gaze si electricitate, ceea ce impiedica consumatorii sa-si schimbe furnizorii
•Sa certifice ca solicitarile si petitiile consumatorilor primesc raspunsuri adecvate
•Sa probeze ca regulile sunt aplicate, pentru a evita situatii precum scandalul ENEL (de ex.prin monitorizarea continua a contractelor de privatizare in loc de a sanctiona tardiv o posibila incalcare a clauzelor acum 3 ani)
•Sa mentina predictibilitatea regimului de reglementare, de ex.,prin infranarea tentatiei de a sanctiona abaterile prin schimbari ale tarifelor aprobate in mijlocul perioadei de reglementare, oricat de facila ar fi aceasta solutie.
Sursa: Hotnews
Comenteaza aici
13/10/2010 - Acest articol a fost citit de 2810 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 1 (data de 31 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Interne" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor È™i tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale È™i componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privinÈ›a compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |