Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Echipa de cercetare in domeniul sistemelor hibride din cadrul GE Global Research, divizia centrala pentru dezvoltarea tehnologiei a companiei, a anuntat o descoperire revolutionara care ar putea contribui la accelerarea procesului de electrificare a parcului de autobuze, a furgonetelor si a altor parcuri auto de vehicule grele de mari dimensiuni, scrie Promotor.
Echipa GE a prezentat cu succes modul de folosire a unui sistem de baterie dubla intr-un autobuz hibrid de transport in comun cu zero emisii la teava de esapament. Acest sistem este format dintr-o baterie pe baza de sodiu cu o densitate ridicata a energiei si o baterie pe baza de litiu de mare putere.
Sistemul cu baterie dubla ofera o solutie rentabila pentru electrificarea autobuzelor, a furgonetelor, a vehiculelor de teren si a altor vehicule de mare capacitate. De asemenea, ofera posibilitatea de reducere a costurilor legate de baterie cu pana la 20%, informeaza Promotor.
Desi s-au inregistrat progrese importante in tehnologia bateriilor, adoptarea pe scara larga a vehiculelor electrice va necesita reducerea treptata a dimensiunii si costurilor bateriilor. Cercetatorii GE cred ca, in cazul vehiculelor de mari dimensiuni, un sistem dual de mare putere si cu o capacitate ridicata de stocare a energiei ar putea permite atingerea unui interval optim de functionare pe baza de electricitate si respectarea cerintelor legate de accelerare la dimensiuni mai practice si costuri mai rezonabile. Studiul se deruleaza in cadrul unui proiect de cercetare in valoare de 13 milioane USD in care GE s-a implicat alaturi de Administratia Federala de Transport (Federal Transit Administration - FTA) si Consortiul Nord-Est pentru Vehicule Avansate (Northeast Advanced Vehicle Consortium).
In prezent, majoritatea tipurilor de baterii ofera un compromis intre putere si capacitatea de stocare a energiei. De exemplu, bateriile cu litiu furnizeaza o putere mare pentru accelerare, insa nu sunt optimizate pentru stocarea energiei necesare pentru durata de functionare. Bateriile cu sodiu se comporta exact invers. Permit stocarea unei mari cantitati de energie, dar nu sunt optimizate pentru a oferi multa putere. Bateria dubla de la GE imbina cele mai bune caracteristici ale ambelor optiuni intr-un singur sistem. In cadrul prezentarii autobuzului hibrid pentru transportul in comun, bateria cu litiu s-a concentrat pe accelerarea si franarea de mare putere, in timp ce bateria cu sodiu a asigurat un flux constant de energie electrica pentru a prelungi durata de functionare a autobuzului. Fiecare tip de baterie se concentreaza pe ceea ce poate face cel mai bine.
Pe langa optimizarea performantelor, un sistem dual poate reduce costul bateriei cu pana la 20% fata de un sistem cu o singura baterie in cazul aplicatiilor auto precum autobuzele pentru transportul in comun si furgonetele care necesita o putere mare si o capacitate ridicata de stocare a energiei. In cazul unui sistem dual, principalul avantaj la nivel de costuri consta in faptul ca ofera flexibilitate in vederea integrarii unor solutii mai putin costisitoare pentru baterii, fara a necesita cresterea dimensiunii bateriei, pentru a raspunde nevoilor de putere si stocare a energiei ale autovehiculului. Un sistem cu o singura baterie ar necesita o redimensionare mai costisitoare a bateriei in vederea atingerii aceluiasi rezultat.
Sursa: Promotor
Comenteaza aici
13/12/2010 - Acest articol a fost citit de 3387 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 0 (data de 49 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Stiri externe" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor È™i tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale È™i componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privinÈ›a compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |