Prototipul automobilului electric produs de Pininfarina si Bollore va fi prezentat la salonul auto de la Paris, din luna octombrie a acestui an, iar versiunea de serie va fi dezvãluitã la salonul auto de la Geneva, in martie 2009.Modelul va fi comercializat in Europa, Statele Unite ale Americii si Japonia.
Masina va avea patru locuri si o autonomie de 250 de kilometri, in traficul urban. Modelul este construit in asa fel incit sã reziste la peste 200.000 de kilometri parcursi.
Incarcarea completa a bateriei va dura circa cinci ore si se va putea face prin cuplarea la o priza convetionala.
O incarcare de cinci minute a bateriei va fi suficienta pentru parcurgerea a 25 de kilometri.Pretul automobilului va fi de peste 15.000 de euro, fara a include si bateriile, acestea urmind sa fie inchiriate.
Modelul va avea baterii dezvoltate de Bollore, care are o experientã de peste 15 ani in domeniu.
Tehnologia, denumita
Litiu Metal Polimer a Bollore, este diferita de tehnologiile litiu ion conventionale prin faptul ca fiecare celula a bateriei este protejata electronic de sisteme active si pasive, care monitorizeaza constant eficienta, voltajul si temperatura fiecarui element.
Celulele sunt incastrate intr-o carcasa de otel pentru a preveni deteriorarea lor.
De la inceperea activitatii, in septembrie 2010, si pinã la sfirsitul aceluiasi an, compania mixta ar trebui sa produca 2.000 de automobile electrice, urmind ca in 2013-2014 sã fie atinsa capacitatea de productie maximã, de circa 15.000 de unitati pe an.
"Pana la sfirsitul anului, productia modelelor Alfa Romeo Spider si Alfa Romeo Brera vor fi mutate de la San Giorgio la Bairo", a declarat directorul executiv al Pininfarina, Sergio Angori, scrie sursa citatã.
Uzina Bairo produce in prezent modelele decapotabile Mitsubishi Colt CZC si Ford Focus coupe cabriolet.
Angori a adaugat ca Pininfarina va demara la inceputul lui 2009 adaptarea uzinei San Giorgio, pentru a putea produce
automobile electrice.
Investitiile in compania mixta, detinutã in proportii egale de Pininfarina si Bollore, se ridica la 150 de milioane de euro.
Noua companie se va ocupa de marketing-ul distributia si vinzarea auomobilului electric.
Citeste tot articolul in
JurnalulFoto:
http://www.evuk.co.uk