Nimeni nu s-ar fi gandit, cu putin timp in urma, ca febra constructiei de automobile ale viitorului va naste atat de rapid conflicte in industrie.
Tesla Motors este o companie ceva mai cunoscuta, insa implicarea sa in lumea automobilelor este relativ recenta.
Bazandu-se pe experienta sa, Tesla a decis sa construiasca masini sport exclusiv electrice.
Primul model,
Tesla Roadster, este aproape gata pentru productia de serie, doar unele probleme tehnice amanand lansarea oficiala programata pentru anul acesta.
Etapa a doua a planului Tesla viza producerea unui sedan, botezat
WhiteStar, un automobil scump, de peste 50.000 de euro, care urma sa fie prezentat atat in
varianta full-electric, cat si in cea hibrid, denumita si
Range Extended Vehicle (Vehicul cu Raza Extinsa).
Aceasta din urma ar urma sa fie o declinare a hibridelor clasice, datorita faptului ca rolul principal l-ar juca de data aceasta motorul electric, in timp ce motorul cu ardere ar contribui doar la reincarcarea bateriei.
Versiunea de top a lui WhiteStar ar urma sa aiba o acceleratie de sub sase secunde de la 0 la 100 km/h, doar cu ajutorul motorului electric.
Contract avantajos Pentru a finaliza proiectul, Tesla a semnat un contract cu Henrik Fisker, presedinte al
firmei de design Fisker Coachbuild, obiectul fiind exact designul viitorului sedan WhiteStar.
La aproximativ un an de la semnarea contractului, Fisker si-a infiintat propria companie de automobile, Fisker Automotive, si a dezvaluit la Salonul de la Detroit propriul model hibrid, Fisker Karma.
Cei de la Tesla sustin ca designul noului model contine o serie de elemente ale proiectului la care Fisker lucra pentru Tesla si, mai mult, Fisker si partenerul sau, Bernhard Koehler, au acceptat contractul doar pentru a avea acces la secretele tehnologice din Tesla.
Saptamana trecuta a fost inregistrata, la un tribunal din California, actiunea de acuzare, fara insa ca pretentiile companiei Tesla sa fie facute publice. Intre timp, programul WhiteStar a fost refacut, designul initial fiind abandonat din cauza lansarii modelului concurent.
Lansarea, prevazuta initial pentru 2009, ar putea fi amanata din acest motiv pentru cel putin un an. Reprezentantii Fisker au refuzat sa faca vreun comentariu cu privire la acuzatiile ce li se aduc.
Roadster electric Tesla Roadster, primul automobil produs de compania americana, este si primul roadster electric construit vreodata. Autovehiculul va fi propulsat doar de un motor electric, energia necesara fiind obtinuta de la 6.800 de baterii litiu-ion in miniatura, suficiente pentru a-i conferi masinii un pronuntat caracter sportiv.
Asta se traduce prin 250 CP, o acceleratie de 3,9 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maxima de 200 km/h, cu o autonomie de 350 de kilometri.
Bateria se incarca in maximum 3,5 ore de la o priza obisnuita, costurile de utilizare fiind mai mici de doi centi pe kilometru.
Transmisia se bazeaza pe o cutie manuala cu doar doua trepte, fara ambreiaj, fiind mai apropiata ca sistem de functionare de cutiile secventiale. Inainte de lansarea in productie, Tesla Roadster avea deja aproape 1.000 de comenzi, in conditiile in care pretul ajungea la aproximativ 100.000 de dolari.
Automobilul utilizeaza platforma Lotus Elise, Tesla asigurand motorul si transmisia electrice, ambele produse in California.
Sursa: Financiarul.COM