Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Conducerea companiei afirma ca are tehnologie prea veche si ca politica statului nu incurajeaza fabricarea locomotivelor. Electroputere va ramane concentrata pe echipamente electrice de mare putere, scrie Romania Libera.
Electroputere Craiova, compania care cu incepere din 1941 a fabricat cateva mii de locomotive cu puteri de pana la 6.800 CP va renunta la fabricarea acestora, dar si a echipamentului de transport urban.
Actionarii companiei detinuta in majoritate de firma Al-Arrab Contracting Company Limited (86% din actiuni) urmeaza sa aprobe in urmatoarea sedinta AGA, planificata pentru data de 23 aprilie "desfiintarea diviziei Vehicule Feroviare si Urbane", potrivit anuntului publicat chiar pe situl de internet Electroputere.
Decizia de inchidere a diviziei se justifica prin mai multe elemente, a declarat pentru Romania Libera, Adrian Gabriel Dumitriu, director general Electroputere. CFR Calatori si CFR Marfa, companiile de stat care ar putea cumpara locomotive Electroputere, nu au bugete de investitii. Chiar daca acestea ar avea bani pentru modernizarea parcului lor de locomotive , relatii comerciale cu acestea sunt dificile. "Chiar nu avem nevoie de astfel de clienti. Cand i-am avut ne-au dat banii si dupa un an si jumatate", spune directorul. Electroputere are contracte de reparatii locomotive cu Grup Feroviar Roman, operator feroviar privat. Dumitriu este nemultumit ca statul nu cere firmelor straine care primesc contracte din bani publici sa foloseasca, partial, produse si servicii romanesti.
Bombardier folosea doar munca ieftina de la Eletroputere
Electroputere a avut o relatie nefericita cu Bombardier, firma ce a livrat cateva zeci de garnituri de metrou Capitalei. "A fost vorba doar de lohn, in care ei foloseau forta de munca ieftina. Nu au cumparat nimic de la noi. Puteam sa le dam motoare electrice, pe care de altfel le exportam in SUA, Canada, Germania, Italia sau Franta", spune Dumitriu.
Un alt motiv este ca tehnologia detinuta este veche, din anii '60-'70, cand au fost cumparate licentele. Nici macar unii dintre cei de la care au fost cumparate licentele nu le mai produc, spre exemplu ABB. "Transportul de marfa feroviar a scazut la nivel european si exista un excedent de locomotive, in plus sunt producatori consacrati carora este greu sa le faci concurenta", afirma directorul.
In viitor compania se va axa pe ceea ce reprezinta punctul ei forte, anume fabricarea si producerea transformatoarelor si motoarelor electrice. 70% din aceasta productie merge la export. Dupa inchiderea industriei neferoase din Romania, Electroputere cumpara cuprul din Turcia Serbia si Italia. "Am cautat furnizori in Romania dar nu am mai gasit", spune el.
Greselile statului
Intr-o postare pe situl de internet contributors.ro Razvan Orasanu, fost sef al Agentiei de Valorificare a Activelor Statului, implicat in trecut in privatizarea Electroputere, face o radiografie a acestui proces, dar puncteaza si cateva greseli facute de stat in administrarea acestei companii.
O prima greseala a fost faptul ca Electroputere nici macar nu era primita la licitatiile CFR pe motiv ca are datorii la bugetul de stat. "Permitand calificarea, datoriile la buget s-ar fi stins mai rapid si s-ar fi putut achizitiona locomotive ieftine", crede fostul sef al AVAS. In al doilea rand programul de refacere a transformatoarelor de mare putere "este tinut la dospit (...) intr-o tara ce nu a terminat nici macar electrificarea". Primaria Craiova, condusa de Antonie Solomon, a bagat in executare silita fabrica pentru datorii istorice, "uitand ca daca ar fi intrat in faliment ar mai fi cules praful de pe toba", afirma Orasanu. Fiscul a haituit si el arabii, iar Metrorex a preferat pentru achizitia unor noi garnituri de metrou, in locul canadienilor de la Bombardier care macar le asamblau la Craiova, o firma spaniola, respectiv CAF, pe motiv ca ar fi mai ieftin. Nu in ultimul rand, Ministerul Transporturilor nu a avut dupa 1990 nicio politica coerenta de modernizare a parcului sau de locomotive.
Sursa: Romania Libera
24/04/2012 - Acest articol a fost citit de 1914 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 2 (data de 39 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Productie energie electrica" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale și componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privința compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |