Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Anul 2011 a fost unul de succes în România pentru grupul Bosch. „Datorita unei cresteri de 17 procente a vânzarilor, care au atins 188 de milioane de euro, am reusit sa ne depasim obiectivul stabilit pentru 2011 si astfel, am contribuit la evolutia globala, pozitiva a grupului Bosch. Rezultate exceptionale au înregistrat în special divizia de tehnologie auto si centrul de comunicare”, a declarat Brigitte Eble, director general al Robert Bosch SRL si reprezentanta grupului Bosch în România.
„Ne vom extinde semnificativ prezenta in Romania, iar pana la sfarsitul anului 2013 vom investi circa 120 de milioane de euro. Actuala fabrica din Blaj va fi extinsa cu o noua linie de productie, urmand ca aici sa se realizeze adiacent si o noua gama de produse, si anume senzori de turatie destinati industriei auto. De asemenea, vom deschide un centru nou la Cluj, unde vom produce unitati electronice de comanda pentru autovehicule”, a mai declarat Eble. Lucrarile de constructie au început în luna martie pentru centrul din Blaj, respectiv în luna mai pentru cel din Cluj. La începutul anului 2012, grupul Bosch, lider de piata pe segmentul tehnologiei si serviciilor, a avut un numar de aproximativ 1.300 de angajati în România. Aceasta cifra reprezinta cu 14 procente, respectiv 160 de persoane, mai mult fata de anul precedent. Prin extinderea activitatilor locale de productie, numarul angajatilor va creste pâna la sfârsitul anului 2013 cu aproximativ 50 de procente, atingând 2.000 de persoane.
Grupul Bosch construieste în Cluj-Napoca un nou centru de productie pentru fabricarea si dezvoltarea de unitati electronice de comanda destinate industriei auto. Într-o prima etapa, care se va încheia la sfârsitul anului 2013, sunt prevazute investitii de 77 de milioane de euro. Cladirile construite vor acoperi o suprafata totala de circa 38.000 de metri patrati. Se estimeaza ca productia va începe la mijlocul anului 2013. Pâna la finalul anului urmator, în Cluj-Napoca vor fi angajate aproximativ 340 de persoane atât în productie, cât si în domeniul dezvoltarii. De-a lungul urmatorilor ani, locatia urmeaza sa fie extinsa.
Fabrica din Blaj va fi extinsa în mod considerabil. Pâna la finalul anului 2013, Bosch va investi 43 de milioane de euro în lucrari de executie si pentru achizitia unor noi mijloace de productie. Din primavara anului 2013, aici vor fi produsi senzori de turatie a rotilor si senzori de turatie a arborelui cotit destinati industriei auto. Rolul acestor senzori este de a transmite informatii catre sistemele electronice existente la bord, de exemplu, despre viteza de rotire a rotii, fiind astfel componente esentiale pentru sisteme precum ABS si ESP. Pâna la sfârsitul anului 2013, pe o suprafata noua de 21.000 de metri patrati vor fi create aproximativ 300 de noi locuri de munca. La Blaj, divizia de tehnologie Drive & Control (Bosch Rexroth) a produs pâna acum tehnica liniara utilizata în ingineria mecanica. La începutul anului 2012, în cadrul acestei divizii activau circa 570 de angajati, ceea ce reprezinta o crestere cu 100 de persoane, respectiv 21 de procente, fata de anul precedent.
Divizia automotive aftermarket din România a cunoscut în 2011 o evolutie mult mai buna decât piata de profil. Oferta Bosch automotive aftermarket include numeroase produse si servicii destinate autovehiculelor, de la componente auto si accesorii, la echipamente de diagnoza si concepte de service destinate organizatiei Bosch Car Service, dar si programe de scolarizare. În 2011, reteaua Bosch Car Service a câstigat zece noi parteneri, astfel încât, în prezent, însumeaza 65 de service-uri în 51 de orase din România. La sfârsitul anului 2012, Bosch planifica sa aiba 78 de service-uri Bosch Car Service.
Divizia de scule electrice Bosch a avut o evolutie pozitiva în 2011, desi sectorul de constructii a înregistrat si în acest an un regres. Bosch a reusit sa îsi consolideze pozitia de lider de piata în România, în special pe segmentul sculelor electrice cu acumulator litiu-ion si pe segmentul de aparate de masura destinate pasionatilor de bricolaj. În cazul sculelor marca ’’Bosch Albastru”, care se adreseaza profesionistilor din domeniile mesteritului si constructiilor, s-a înregistrat o crestere a vânzarilor cu 23 de procente.
Grupul Bosch este prezent în România, în domeniul termotehnicii, cu doua marci: Bosch si Buderus. În ciuda tendintei de restrângere a pietei de sisteme termice, grupul german a reusit sa câstige cote de piata si în 2011. Peste o treime din totalul vânzarilor diviziei de termotehnica Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de încalzire si preparare a apei calde menajere care utilizeaza energii regenerabile. Acest fapt arata ca si în România tot mai multi clienti sunt interesati de tehnologiile de încalzire ecologice, cu un consum redus de energie. Aceasta tendinta va continua si în 2012. Un rol important în evolutia pozitiva a diviziei revine departamentului de service, care a efectuat frecvent lucrari de întretinere cu caracter preventiv, de mentenanta, pentru a se evita aparitia defectiunilor si a necesitatii reparatiilor. Aceasta activitate a generat o crestere importanta, de doua cifre, a contributiei lucrarilor de service la totalul cifrei de afaceri.
Chiar daca situatia economica mondiala s-a deteriorat, în 2011, concernul Bosch a înregistrat o crestere importanta: vânzarile au crescut cu 9 procente, atingând 51,5 miliarde de euro. Profitul înainte de impozitare a atins 2,6 miliarde de euro. În 2011, grupul si-a întarit pozitia pe piata în toate cele trei domenii de activitate. Cel mai important dintre acestea, tehnologia auto, a obtinut 30,4 miliarde de euro, ceea ce înseamna o crestere cu 8,2 procente fata de anul precedent. Sectorul de tehnologie industriala a înregistrat în 2011 o crestere de 21 de procente, ajungând la 8 miliarde de euro – cea mai semnificativa crestere. Sectorul de bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii a înregistrat în 2011 o crestere de 4,4 procente, înregistrând vânzari de 13,1 miliarde de euro. Ca urmare a evolutiei favorabile a afacerii, în 2011, numarul angajatilor Bosch la nivel global a crescut cu 19.000, ajungând la 302.500 de persoane la 1 ianuarie 2012.
În 2012, grupul Bosch se asteapta la o crestere a volumului de vânzari între 3 - 5 procente. Investitiile s-au situat la un nivel ridicat, însumând peste trei miliarde de euro pentru mijloace fixe. „În 2012 vom investi aproximativ 4,6 miliarde de euro pentru dezvoltare si cercetare, cu peste 400 de milioane de euro mai mult decât în 2011”, a declarat dr. Volkmar Denner, membru în conducerea companiei, responsabil de activitatile de cercetare si dezvoltare. La 1 iulie 2012, Denner îl va înlocui pe Franz Fehrenbach în functia de presedinte al Consiliului de conducere al grupului Bosch.
Sursa: Ziua de Vest
12/06/2012 - Acest articol a fost citit de 2003 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 2 (data de 25 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Comert electrice" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor È™i tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale È™i componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privinÈ›a compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |