Avionul a decolat din Madrid, iar zborul a fost „sustinut” de 12.000 de celule solare si consumat la o viteza de croaziera de 44 mph (mile pe ora, adica aproximativ 70 de km pe ora).
Cu toate ca aceasta viteza este de zece ori mai mica decat cea la care zboara avioanele comerciale, creatorii aparatului cred ca acesta va avea succes si va fi folosit pe o scara larga in cativa ani.
Aceasta este a doua calatorie importanta bazata pe
energie solara din ultimele luni: in luna mai, catamaranul Turanor PlanetSolar, care merge si el exclusiv pe
energie solara, dar pe apa, a ajuns cu bine la Monaco, dupa un drum de 32.000 de mile (peste 51.000 de kilometri) in jurul lumii.
Cat despre acest zbor, proiectul „Solar Impulse” a inceput in 2003, cu un buget de 90 de milioane de euro, gandit pe zece ani.
Mai multi ingineri din cateva tari europene sunt implicati in acest proiect gigant.
Echipa a demonstrat ca un avion alimentat de energie solara poate zbura si ziua si noaptea fara a se ajuta, suplimentar, de combustibili fosili.