Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Galateanul Marin Dobre, supranumit si "Parintele Trabantului electric", uimeste din nou piata de masini electrice de aceasta data cu doua motoare electrice instalate in rotile unui automobil Opel Corsa. Crearea unui astfel de automobil vine din dorinta de a arata lumii ca nu trebuie sa fii un mare producator auto pentru a scoate un model interesant, dar si din cauza preturilor din ce in ce mai piperate la combustibili.
"Celelalte modele aveau legatura cu cutia de viteze, depindeau de ea. La modelul al doilea, cel putin, am folosit o cutie de viteze de la un Trabant din 1998. Acum scoatem cutia de viteze si montam doua calculatoare de proces care transmit curentul electric în cele doua roti din spate", a precizat Marin Dobre.
Au fost executate modificari si la sistemul de franare al automobilului, Dobre a scos tamburii cu care era dotata masina din fabrica si a montat discuri, folosite de regula la masinile cu motoare electrice.
"O noutate este si faptul ca scotând cutia de viteze, functia de diferential trebuie preluata de partea electronica a autovehiculului asa ca am conceput un soft care se va «ocupa» de tot!", ne-a mai spus Marin Dobre.
Automobilul va primi curent de la opt baterii litiu-ion de 12 volti, iar durata de incarcare a acestora este intre sase si sapte ore. Bateriile litiu-ion nu au fost tocmai ieftine, colectionarul impatimit platind pe acestea aproape 10.000 de lei noi.
"Faptul ca motoarele sunt cu magneti neodinati, confera autovehiculului o autonomie mult mai mare. Eu cred ca masina va putea circula lejer 300 de kilometri. În functie de sectorul de drum pe care va circula, avem garantia ca autovehiculul poate atinge chiar si 160 de kilometri pe ora", a explicat Marin Dobre.
Realizarea inventiei a durat mai mult de trei luni, timp in care Dobre a construit cu pasiune in atelierul sau insa, abia acum incepe greul pentru el. "Masina va intra în probe si apoi ne vom lupta sa o omologam RAR. Abia dupa-aceea putem spune ca am realizat ceva", a mai precizat Marin Dobre.
De asemenea, colectionarul a cheltuit o multime de bani, pana acum, pentru realizarea acestui proiect.
07/09/2011 - Acest articol a fost citit de 3894 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 2 (data de 177 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Club Inventica" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor È™i tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale È™i componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privinÈ›a compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |