8,4 miliarde lei pentru reteaua de cai ferateInfrastructura feroviara se afla intr-un stadiu avansat de degradare si necesita, in perioada 2009-2020, investitii totale de 8,4 miliarde de lei, adica 700 de milioane de lei anual.
Aceste fonduri ar putea fi alocate de la bugetul de stat, potrivit Ministerului Transporturilor (MT). Suma ar putea asigura repararea, in fiecare an, a 300 de kilometri de cale ferata, 2.000 de metri liniari de poduri si podete, 1.000 de metri liniari de tuneluri, 15 kilometri de terasamente si 25 de instalatii de sisteme de semnalizare si instalatii fixe de tractiune electrica.
In prezent, 40% din reteaua de cale ferata si peste 60% din numarul total de poduri si podete au depasit termenul-limita la care ar fi trebuit reparate.
Aceasta situatie mareste riscul producerii de accidente. In cazul in care CFR nu va primi subventii, vor fi introduse noi restrictii de viteza, vor aparea noi puncte periculoase si se va ajunge la cresterea timpilor de mers si la intarzieri in graficul trenurilor de calatori. MT a promovat, la sfarsitul lunii martie, un proiect de ordonanta de urgenta prin care solicita guvernului sa aprobe subventii de 828 de milioane de lei in acest an, pentru ca CFR SA sa acopere costurile de administrare, intretinere si reparatii ale infrastructurii feroviare.
In proiectul de act normativ, institutia arata ca nivelul veniturilor CFR SA a scazut din 2004 si pana in prezent, tariful aplicat transportului public de calatori crescand doar cu 2%-3%, in timp ce costurile s-au majorat cu 28%.
Sursa: Financiarul.COM