Deputatii europeni se exprima pentru un sistem obligatoriu de certificare a entitatii responsabile cu intretinerea vehiculelor, care poate fi o intreprindere feroviara sau un administrator de infrastructura.
Prin acest sistem, toti actorii de pe piata vor beneficia de aceleasi conditii de concurenta, potrivit raportorului Paolo Costa (ALDE, Italia).
De mentionat ca, textul propus de Consiliu prevedea doar introducerea unui sistem voluntar.
In prezent, procedurile nationale necesare, spre exemplu, pentru autorizarea unei locomotive reprezinta o bariera serioasa care afecteaza interoperabilitatea sistemului feroviar european.
Pentru a facilita aceasta operabilitate, incepand cu 2015 si in cooperare cu autoritatile nationale de siguranta competente, agentia are sarcina de a elibera autorizatii pentru introducerea in circulatie a vehiculelor conforme prin
sistemul ERTMS.
Sistemul ERTMS, care contine o tehnologie foarte avansata a sigurantei cailor ferate, va fi introdus in mod gradual in retele transeuropene (
TEN-T).
In momentul de fata RTMS este utilizat pe o distanta de 2.350 km din Europa, iar pana in 2012 va urma sa fie utilizat pe 11.500 km.
Potrivit unui amendament introdus de deputatii europeni la pozitia comuna a Consiliului, caile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic, care opereaza pe retele proprii, nu vor intra sub incidenta directivei privind siguranta feroviara, cu conditia ca respecta normele si reglementarile nationale in materie de siguranta.
Sursa:
Agentia Independenta de presa Amos News