Probabil ca pana anul acesta nu foarte multi europeni, exceptandu-i pe englezi, au auzit de
British International Motor Show. Si asta pentru ca salonul britanic nu se numara printre evenimentele de top ale industriei auto din lume, si nici macar din Europa. Anul acesta insa, numarul noutatilor a fost ceva mai mare, desi toate au un caracter mai mult sau mai putin legat de piata engleza.
Marcile care s-au implicat activ in
BIMS au pus in balanta, fara dubiu, importanta pietei locale pentru vanzarile pe continent. Lansarea modelului Opel/Vauxhall Vectra, practic singura noutate absoluta de la Londra, este justificata de rolul pe care Vauxhall il are in Marea Britanie.
Renault a introdus versiunea Megane RenaultSport R26 avand in vedere ca modelele sport ale producatorului francez au fost intotdeauna bine primite pe insula, pe de alta parte fiind o ultima ocazie de a mai vinde actuala generatie inainte de introducerea lui Megane III in septembrie. Nici lansarea lui Ford Focus RS in varianta face-lift nu este intamplatoare, jurnalistii britanici plasand de multi ani acest hot-hatch pe primul loc in preferintele lor.
Nissan, la randul sau, a prezentat Qashqai cu 7 locuri, pentru simplul motiv ca aceasta masina se produce in Anglia, iar vanzarile de aici nu sunt deloc de neglijat.
Urmeaza apoi noutatile in materie de masini ecologice. Fie ca vorbim despre Nice, producatorul care a prezentat o serie intreaga de propuneri complet electrice si a surprins placut, nu neaparat prin solutiile tehnice, ci prin preturile anuntate, fie despre Lightning, un model ce se anunta a fi un concurent pentru mult mediatizatul Tesla Roadster, dar care vine cu inovatii demne de luat in seama, putem spune ca britanicii, renumiti pentru atentia pe care o acorda costurilor de utilizare a masinii, s-au trezit pe cap cu o sumedenie de
masini ecologice.
In varianta semi-eco, a fost expus Ford Fiesta Econetic, o masina cu un motor obisnuit, diesel, dar cu destule detalii care coboara emisiile de CO2 sub pragul de 100 g/km.
Renault Megane RenaultSport R26 R
Francezii si-au facut un titlu de glorie din productia de masini sport, iar Megane RenaultSport R26 este un exemplu in acest sens. Versiunea R, prezentata la Londra, se lauda cu cel mai bun timp realizat de o masina de serie, cu tractiune pe fata, pe circuitul de la Nurburgring: 8 minute si 17 secunde. Fata de versiunea anterioara, R26 R are cu 123 de kilograme mai putin, iar acest lucru s-a obtinut prin eliminarea tuturor detaliilor inutile. Asa au fost scoase scaunele spate, aerul climatronic, capota a fost realizata din fibra de carbon, geamurile laterale si spate, inlocuite cu policarbonat.
Ford Fiesta Econetic
Americanii vor profita la maximum de succesul obtinut de noua Fiesta, chiar inainte de intrarea sa in showroomuri. Acest lucru se poate observa si din prezentarea propriei viziuni in materie de masini ecologice, Fiesta Ecotronic fiind echipata cu motorul 1.6 diesel, de 90 CP, dar avand o serie de imbunatatiri menite sa-i scada consumul de carburant. Astfel, kitul de caroserie reduce coeficientul aerodinamic, suspensiile sunt mai coborate, cauciucurile au un grad de rezistenta scazut, iar uleiul utilizat scade simtitor fortele de frecare. In acest mod, emisiile de CO2 ajung la 98 g/km, adica comparabil cu un motor hibrid, netaxabil.
Lightning GTDupa aparitia primului roadster electric din lume, Tesla, reactia publicului a fost extrem de buna, in pofida pretului destul de piperat.Acest fapt i-a determinat si pe altii sa isi incerce norocul, cum este cazul celor de la Lightning Car Company. Acestia nu s-au multumit insa sa copieze, ci au inovat sistemul de propulsie al masinii. Lightning GT are patru motoare electrice, fiecare fiind amplasat la cate o roata. In acest fel, eficienta este mult mai mare, iar unele dispozitive clasice au devenit inutile. Asa este cazul directiei, de exemplu, care nu mai are nevoie de sistemul clasic, cu cremaliera si bielete, totul putand fi actionat din fiecare motor in parte.
Dincolo de tehnologie, masina chiar face performanta, avand o acceleratie de 4 secunde, puterea celor patru motoare fiind echivalenta cu 700 CP ai unui motor normal. Pretul este si el unul pe masura: peste 200.000 de euro.
Mastretta MXTO veritabila surpriza a salonului britanic a fost Mastretta. Aceasta este prima masina conceputa vreodata si construita in Mexic, debutul fiind totodata fulminant, pentru ca vorbim despre un coupé sport. Mastretta MXT, despre care nu stim daca se va mai vorbi vreodata dupa salon, are 900 kg, un motor de 2.0 litri produs de Ford, cu tractiune spate si 240 CP, adica o acceleratie de sub 5 secunde. Caroseria este una mixta, de tip semi-monococa, realizata din aluminiu si fibra de sticla. Pretul este destul de mare, 32.000 de lire, adica aproximativ 40.000 de euro, desi unul rezonabil pentru acest gen de masina.
Nice e500Dintre toate modelele electrice expuse la BIMS, cele aflate la standul Nice au fost cele mai apreciate. Motivul este destul de simplu, daca luam in calcul faptul ca utilizeaza solutii simple, eficiente, cu rezultate incurajatoare si, mai ales, preturi extrem de rezonabile. Unul dintre modele are doua locuri, costa aproximativ 11.000 de euro si poate fi oferit cu dispozitivele obisnuite, inclusiv aer conditionat si multimedia. Dar e500 a fost de departe cel mai admirat, pentru ca este vorba despre o conversie a deja celebrului Fiat 500 intr-un vehicul electric. Autonomia sa nu este foarte mare (120 km), ca si viteza (100 km/h), dar vorbim despre valori acceptabile pentru uz urban.
Sursa: Financiarul.COM