Majoritatea clientilor autohtoni au comandat Toyota Prius sau Volkswagen Passat BlueMotion, in timp ce modele precum Honda Civic Hybrid, Lexus-h sau Saab 9-5 BioPower pot fi numarate pe degetele de la o mana. Cea mai la moda solutie de
reducere a emisiilor de CO2, aplicata deja de unii producatori auto, este alimentarea masinilor cu
energie electrica, cu
hidrogen,
combustibili bio sau
propulsia hibrida.
Din nefericire insa, fiecare idee are atat avantaje, cat si dezavantaje.
Printre cele mai recente initiative la nivel mondial se remarca cea a Aliantei Renault - Nissan, care va construi masini electrice pentru Israel. Costurile initiale pentru implementarea acestui proiect pana in 2011 vor fi de peste 200 de milioane de dolari si vor fi suportate de companii private. In ciuda faptului ca presedintele Renault, Carlos Ghosn, a declarat ca „masinile pentru Israel vor fi cele mai ecologice de pe piata“, unii analisti sustin ca atata timp cat energia electrica din Israel este produsa in mare parte prin arderea de combustibili fosili, poluarea se va muta de la masini la furnizorii de electricitate.
Nici cei de la BMW nu stau in expectativa, insa ei au alta problema. Marcile lor, BMW, Rolls-Royce si Mini, sunt in acest moment asociate cu sportivitatea, luxul si puterea, iar propulsia ecologica nu poate sustine aceste atribute.
„Nu putem scoate sangele albastru din BMW si sa il schimbam in verde. Poate vom adauga un al patrulea brand“, a declarat, la sfarsitul lunii ianuarie, Stefan Krause, seful departamentului de vanzari si marketing.
Americanii de la GM si-au canalizat atentia catre China, dezvaluind, la inceputul acestui an, un automobil cu propulsie hibrida. Noul Buick LaCrosse Eco-Hybrid consuma numai 8,3 litri/100 km fata de 9,8 litri cat consuma in varianta alimentata cu benzina.
Alte companii mizeaza pe alimentarea cu hidrogen, insa cad in aceeasi dilema cu cei care construiesc masini electrice. Chiar daca masinile elimina doar apa in timpul utilizarii, producerea hidrogenului implica eliminarea in atmosfera a unor cantitati mari de CO2.
Sursa:
Capital