Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Comisia Europeana considera ca Romania impiedica consumatorii sa beneficieze de avantajele unei piete competitive si deschise a energiei. Astazi, s-a decis ca atat tarii noastre, cat si altor 24 de state europene (Austria, Belgia, Bulgaria, Republica Ceha, Danemarca, Germania, Estonia, Spania, Finlanda, Franta, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Lituania, Letonia, Luxemburg, Țarile de Jos, Polonia, Portugalia, Slovenia, Slovacia, Suedia si Regatul Unit) sa le fie transmise “scrisori de somare” pentru ca nu au respectat reglementarile aplicabile in domeniul gazelor si energiei electrice.
Comisia a trimis, de asemenea, scrisori de somare Greciei, Poloniei, Portugaliei, Romaniei si Lituaniei pentru mentinerea unui sistem de preturi reglementate care contravine directivelor UE privind energia electrica si gazele.
Comisarul pentru energie, Andris Piebalgs, a subliniat: “In aceste vremuri de criza economica si financiara, este pur si simplu inacceptabil ca societatile si consumatorii europeni sa suporte problemele unei piete a energiei disfunctionale. Comisia este hotarata sa ia toate masurile necesare pentru a le asigura consumatorilor europeni o posibilitate reala de a alege, preturi mai bune si o mai mare siguranta a aprovizionarii, ceea ce numai o piata deschisa si competitiva le poate oferi”.
Masurile luate astazi de Comisie vizeaza incalcarile mai multor dispozitii ale legislatiei comunitare in vigoare in domeniul energiei electrice si al gazelor, cunoscute drept „al doilea pachet” din 2003. Comisia s-a axat in special asupra dispozitiilor care garanteaza concurenta loiala in interesul consumatorilor.
Principalele incalcari constatate de Comisie au in vedere:
- lipsa de informatii din partea operatorilor de sisteme de transport de energie electrica si gaze, care impiedica accesul efectiv al furnizorilor la retele,
- faptul ca sistemele de alocare a capacitatii retelelor sunt incapabile sa optimizeze utilizarea acestora pentru transportul de energie electrica si gaze in statele membre;
- lipsa coordonarii si cooperarii transfrontaliere necesare intre operatorii sistemelor de transport de energie electrica si autoritatile nationale pentru imbunatatirea alocarii capacitatii retelelor in punctele de interconectare transfrontaliera, astfel incat utilizarea retelei electrice existente sa se optimizeze la nivel regional si european, si nu la nivel national;
- eforturile insuficiente depuse de operatorii sistemelor de transport de gaze pentru a face disponibila o capacitate maxima, in vederea optimizarii posibilitatilor de intrare pe piata si a favorizarii concurentei. Este vizata in special capacitatea pe termen scurt, care ramane altfel neutilizata, si capacitatea in sensul opus fluxului fizic al gazelor (backhaul capacity - capacitatea de intoarcere);
- lipsa unor masuri eficiente din partea autoritatilor competente ale statelor membre pentru aplicarea legii in cazul incalcarilor reglementarilor UE, inclusiv lipsa unor sisteme eficiente de sanctiuni la nivel national;
- mentinerea unor preturi reglementate, de care beneficiaza mai ales clientii mari, ceea ce creeaza obstacole in calea societatilor nou intrate pe piata;
- inexistenta, la nivel national, a unor proceduri corespunzatoare de solutionare a litigiilor pentru consumatori; una din premisele fundamentale ale directivelor privind energia electrica si gazele este aceea ca toti cetatenii care se bucura de avantajele pietei interne ar trebui sa beneficieze totodata de un nivel ridicat de protectie a consumatorilor. In orice caz, lipsa unor proceduri transparente, simple si necostisitoare pentru tratarea plangerilor consumatorilor poate determina o reticenta a acestora de a participa la piata interna. In directivele privind energia electrica si gazele se prevad obligatii clare in ceea ce priveste garantarea existentei unor astfel de proceduri si furnizarea unor alternative reale consumatorilor.
Reglementarile privind piata interna de energie electrica si de gaze sunt esentiale pentru existenta unei piete veritabile si competitive a energiei in Europa. Legislatia UE trebuie aplicata corect pentru a permite functionarea pietelor si pentru a garanta integrarea efectiva a acestora. Finalizarea pietei interne a energiei electrice si a gazelor este una dintre prioritatile Comisiei in cadrul strategiei sale pentru o energie sustenabila, competitiva si sigura. In opinia Comisiei, aprovizionarea sustenabila, competitiva si sigura cu energie nu va fi posibila fara existenta unor piete ale energiei deschise si competitive, care sa permita societatilor europene sa intre in concurenta la nivelul intregii Europe. Crearea unei piete integrate a energiei la nivel european va avea un rol cheie in imbunatatirea sigurantei aprovizionarii si in stimularea competitivitatii in UE, ceea ce serveste in mod direct intereselor consumatorilor europeni.
Sursa: www.promptmedia.ro
26/06/2009 - Acest articol a fost citit de 2941 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 1 (data de 46 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Statistici" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale și componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privința compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |