BMW va lansa in Romania, in 2009, modelul X6 echipat cu un motor pe benzina, ajutat de doua motoare electrice, al carui consum de carburant va fi cu 20% mai scazut fata de versiunea exclusiv pe benzina, a declarat responsabilul de comunicare in cadrul BMW, Agnes Weiss-Tar.
"BMW X6 ActiveHybrid este o continuare a programului EfficientDynamics al grupului. Aceasta inglobeaza tehnologii si setari ale masinii care ii permit obtinerea unui consum mai scazut de carburant si emisii reduse. (...) Modelul X6 hibrid va fi lansat in 2009, an in care va fi disponibil si pe piata romaneasca", a spus Weis-Tar, fara a preciza o perioada mai exacta.
Reprezentantul BMW a adaugat ca grupul german, la fel ca si alti producatori din sectorul auto, trebuie sa investeasca in
cercetare pentru noi tehnologii, avand in vedere noile reglementari ale Comisiei Europene (CE) privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
"Prin EfficientDynamics am reusit sa aducem 24 de modele sub pragul de 140 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, insa restrictiile sunt mai severe", a spus Agnes Weiss-Tar.
CE solicita ca automobilele noi care vor fi comercializate in Europa din 2012 sa nu emita mai mult de 120 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu 160 de grame in prezent. Acest obiectiv este parte a unui plan mai amplu al CE care vizeaza reducerea cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de sera, pana in 2020, in raport cu anul 1990 si de a spori pana la 20% ponderea energiilor regenerabile.
Sistemul ActiveHybrid al BMW presupune dotarea masinii cu un motor pe benzina, precum si cu alte
doua motoare electrice.
Unul dintre acestea din urma functioneaza pe post de generator pentru a incarca
bateria ori pentru a furniza energie celuilalt
motor electric.
Al doilea motor electric transforma energia electrica primita de la primul motor ori de la baterie in energie mecanica, pentru a ajuta motorul pe benzina.
BMW Group intentioneaza sa vanda in acest an, in Europa, 700.000 de automobile BMW cu emisii reduse de dioxid de carbon, ceea ce reprezinta peste 80% din vanzarile totale ale marcii pe continent.