Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Desi curentul electric este disponibil peste tot, lipsesc pompele si statiile de incarcare pentru cele un milion de automobile electrice pe care guvernul federal german urmeaza sa le subventioneze pana in 2020. Paralel cu dezvoltarea tehnologica, producatorii de automobile si furnizorii de energie promoveaza constructia unei infrastructuri prin care curentul sa ajunga – partial chiar literalmente – la nivelul strazii, scrie Financiarul.
Astfel, Renault a incheiat o cooperare cu furnizorul de energie electrica RWE, avand drept scop crearea unei retele dense de “pompe de curent”. Conform purtatorului de cuvant al companiei, Reinhard Zirpel, RWE construieste o infrastructura formata din statii de incarcare in cele mai importante mari orase germane, aceasta urmand sa fie extinsa mai apoi pe tot teritoriul.
O cale similara este urmata de firma de automobile Volvo si furnizorul de energie Vattenfall, acesta din urma implicandu-se chiar si in dezvoltarea primului automobil hibrid suedez cu curent electric, asa cum explica purtatorul de cuvant al Volvo, Olaf Meidt. In paralel, politicienii si industria se zbat sa puna la punct o fisa de curent unitara, care sa usureze utilizarea de automobile electrice, potrivit Financiarul.
Pare ceva banal, insa este vorba despre un lucru costisitor din punct de vedere tehnic, asa cum se exprima responsabilii de la furnizorul de echipamente Mennekes din Kirchhundern (landul Nordrhein-Westfalen – vest), dat fiind ca atat fisa de curent cat si cablul de alimentare trebuie sa faca fata unor tensiuni si curenti cu valori diferite, sa faca posibil un schimb de date intre automobil si pompa de curent si sa fie pe deasupra sigure.
Firma WTB Datensysteme din Bruchsal (Baden-Wuerttemberg – sud-vest) a dezvoltat o tehnologie pentru productia de serie, prin care automobilele electrice sa poata fi incarcate fara ajutorul unui cablu. Pentru aceasta se foloseste “inductia”, afirma Torsten Cymanek, de la firma mai sus amintita. El arata catre o placa neagra, de marimea unui bloc de desen, introdusa in pamant si dotata cu o bobina de cupru de 50 de metri lungime.
Bobina urmeaza sa produca un camp electric, care sa fie receptat de o placa corespunzatoare incastrata in automobil si care va incarca bateria. Cymanek afirma ca pot fi acoperite astfel distante de pana la 15 centimetri, avantajul sistemului, care ar urma sa coste la o productie de masa circa 2.000 de euro, constand mai ales in comfort, chiar si imaginea orasului profitand de faptul ca nu vor sta la vedere peste tot pompe de incarcare si cabluri.
Societatea de Ingineri Automobile si Circulatie (IAV) din Berlin lucreaza si ea la incarcarea prin inductie si se gandeste, pe langa locurile de parcare, la crearea de intregi tronsoane cu emitatori de curent electric, care ar urma sa incarce automobilele in timpul mersului. Expertul Wilfried Nietschke de la IAV este increzator ca tehnica in cauza va ajunge in cativa ani la productia de serie. Producatorii auto nu au imbratisat insa aceasta tehnica inca, recunoaste Cymanek.
Putinele automobile electrice in serie se multumesc cu o fisa de curent si chiar si in cazul multelor studii referitoare la folosirea curentului electric, ca de exemplu la recenta expozitie auto IAA din Frankfurt, nefiind vorba despre incarcarea prin inductie. Doar firma Audi s-a referit vag la o astfel de solutie pentru automobilul sau E-Tron, scrie Financiarul.
O alternativa este conceptul schimbarii bateriei, avut in vedere de furnizorul de servicii de mobilitate Better Place. Este ce-i drept mai complicat decat schimbarea bateriilor unei masinute de jucarie, insa ar urma sa functioneze comp let automat, cu ajutorul unui dispozitiv de montaj special, la o durata totala de 3 minute, asa cum promite seful firmei, Shai Agassi.
Automobilul intra intr-o cutie asemenea celei de la instalatiile de spalare auto, acolo urmand ca tipul de automobil sa fie recunoscut, dupa care un brat automat indeparteaza bateria veche si monteaza cea noua.
Dat fiind ca alimentarea cu curent va fi se pare inca deficitara pentru ceva vreme iar raza de a ctiune a automobilelor electrice limitata, industria lucreaza la niste sisteme de navigatie si telematice pentru optimizarea razelor de actiune si a parcursurilor, scrie Financiarul.
Better Place a anuntat astfel un sistem care controleaza raza de actiune ramasa si regleaza parcursul in asa fel incat automobilul sa ajunga la timp la prima statie de schimbare a bateriei. Mai exista si o alta solutie, promovata de producatorul indian de automobile electrice Reva pentru modelul sau NXR, ce urmeaza sa fie vandut si in Europa din 2010.
Conform acestui model, daca automobilul ramane fara curent, posesorul sau poate aduce acest lucru la cunostiinta producatorului, care controleaza de la distanta acumulatorul si deblocheaza o rezerva fixa, in asa fel incat soferul are la dispozitie cativa kilometri in plus, cu care poate ajunge la prima statie de incarcare.
Sursa: Financiarul
16/12/2009 - Acest articol a fost citit de 3637 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 1 (data de 82 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Vehicule electrice" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor È™i tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale È™i componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privinÈ›a compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |