Conform datelor oficiale, in intervalul octombrie – decembrie al anului trecut, cifra de afaceri a fost de 8,8 miliarde USD, in scadere cu 12% raportat la perioada similara din 2008. La nivelul intregului exercitiu financiar, vanzarile au fost de 30,96 miliarde USD, cu 19% mai putin fata de anul anterior. Din punct de vedere geografic, cele mai multe comenzi au provenit de la clienti din Asia si Orientul Mijlociu (peste 50% din total), unde au continuat investitiile in constructia si dotarea retelelor electrice, scrie Agendaconstructiilor.
De asemenea, in aceleasi zone a crescut si volumul achizitiilor de produse industriale. In Europa si cele doua Americi, cererea a fost in continuare slaba si in ultima parte a lui 2009. Oficialii concernului considera ca, prin aplicarea unor masuri rapide si decisive, s-a reusit atingerea obiectivului de profitabilitate, in pofida traversarii unei recesiuni economice deosebit de dure.
In prezent, pozitia pe piata este mai buna decat cea detinuta in urma cu un an, compania plasandu-se intr-o zona optima, ce va permite extinderea dupa finalizarea crizei. Un semnal incurajator este cel al incetinirii ritmului de scadere anuala in ultima parte a lui 2009, fapt care indica depasirea punctului minim si reluarea cresterii. In perioada urmatoare, tinta predilecta va fi constituita de regiunile aflate in curs de dezvoltare, scrie Agendaconstructiilor.
Alte masuri aplicate in aceasta perioada prevad sporirea productivitatii, scaderea consumului energetic si specularea tuturor oportunitatilor conjuncturale oferite de piata. Obiectivul principal ramane controlul costurilor, pentru acest an fiind preconizate reduceri ale cheltuielilor cu 3 miliarde USD.
Sursa: Agendaconstructiilor