Compania Energom infiintata in urma cu zece ani, cu capital francez la Cluj, intentioneaza sa angajeze 20 de ingineri si tehnicieni, anul acesta. Astfel, compania va ajunge sa aibe 100 de salariati.
Insa ne putem face viata mai usoara adaptandu-ne la noile conditii. Asta ne sugereaza si GM, constructorul american atentionand ca aglomeratia urbana va fi una dintre principalele probleme ale viitorul nu chiar atat de indepartat, scrie Newstimisoara.
GM a prezentat la Shanghai conceptul EN-V, dezvoltata impreuna cu chinezii de la SAIC si despre care spune ca reprezinta solutia transportului personal in orasele ultraaglomerate pe care le vom avea peste 20 de ani. Dealtfel, emericanii spun ca in jurul anului 2030, cam 60% din populatia lumii (estimata la 8 miliarde) va trai in mari centre urbane. Asta va duce la aglomerari care nu vor mai permite transportul personal bazat pe actualele masini.
Este nevoie de altceva, iar cei de la GM spun ca au gasit solutia. Se numeste EN-V (Electric Networked Vehicle), arata destul de ciudat, dar asigura transportul rapid a 2 persoane, la costuri mult mai reduse.
EN-V se bazeaza pe platforma dezvoltata de Segway si propune un fel de masina, cu doua roti antrenate de motoare electrice. Puterea maxima a motoarelor este de 25 CP, iar cuplul ajunge la 440 Nm. EN-V poate atinge o viteza maxima de 40 km/h si are o autonomie de 40 km/h, mai mult, spun americanii decat este nevoie pentru calatoriile zilnice, in oras, ale unei persoane. Bateriile se pot incarca de la orice priza normala, urmand sa fie puse la punct si statii de incarcare speciale, informeaza Newstimisoara.
Conceptul are toate comenzile drive-by-wire, iar cele doua motoare sunt folosite si pentru mersul normal si pentru franare si pentru schimbarea directiei. Soferul poate controla singur vehiculul, de la un tablou de comanda sau deplasarea se poate face in modul automat. GM spune ca aceasta este si diferenta intre EN-V si masinile normale cu propulsie electrica - conectivitatea. Aceste masini vor comunica intre ele si vor folosi semnalul GPS, astfel incat sa fie automat evitate coliziunile, iar in modul automat va fi aleasa ruta cea mai rapida, pe baza informatiilor de trafic instantaneu, transmise de fiecare unitate EN-V care circula in acel moment. Bineinteles ca masina are toate "ingredientele necesare" pentru "social media" si atunci cand este in miscare, scrie Newstimisoara.
Avantajele masinii sunt pre anumeroase pentru a fi ignorate. EN-V cantareste maxim 500 kg, in vreme ce masinile de oras de astazi au intre 1,2 si 1,5 tone. EN-V are o lungime de 1,5 metri, in vreme ce o masina normala este cam de 3 ori mai lunga. De asemenea, la nivelul manevrabilitatii, EN-V are un diametru de bracare de 1,74 metri.
Sursa: Newstimisoara
25/03/2010 - Acest articol a fost citit de 3307 ori | Tweet Recomanda |
Nota acordata: 1 (data de 60 vizitatori)
|
Produse si servicii ale companiilor | Companiile active sunt aici |
Alte stiri din categoria "Vehicule electrice" |
| TOP STORY |
Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.
Identificați toate blocurile terminale
Noua imprimantă de identificare a firelor È™i tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale È™i componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privinÈ›a compatibilității cu noua BSP41.
Pentru web masteri | Harta site | |